07 mai, 2008

Ziua Tineretului

Pentru cei care nu ştiu încă, Ziua Tineretului se sărbătoreşte în fiecare an pe 2 mai. Parlamentarii au decis prin lege, în 2004 că ziua tinerilor se sărbătoreşte, prin diverse manifestări în această zi.
Autorităţile locale au obligaţia să susţină şi să organizeze diverse acţiuni dedicate în special tinerilor.
Manifestarea organizată anul acesta de Autoritatea Naţională pentru Tineret a fost din punctul meu de vedere, o mare dezamăgire.
Mediatizare lipsă a evenimentului. Cel puţin aşa am simţit eu. Evenimentul a fost organizat în Bucureşti în Parcul Herăstrău. Pe internet, singurele menţionări ale evenimentului le-am găsit pe pagina ANT. În rest doar un articol, două în presa scrisă.
Am ajuns în Parcul Herăstrău înainte de ora 10.00 dimineaţa. Acolo trebuia să găsesc corturi în care Armata şi Jandarmeria să-şi prezinte oferta pentru tinerii care ar putea îmbrăţişa o carieră în domeniu. Corturile - lipsă. De abia atunci erau ridicate. Şi scena pentru spectacolul de seară lipsea. De abia spre prânz, o mână de oameni au început să scârţâie de zor pentru a ridica scena.
Crosul Tineretului anunţat cu mare tam-tam de abia dacă a reunit 30 de tineri. Se spunea în materialul de prezentare că toţi cei care trec de linia de sosire participă la o tombolă pentru o excursie în Tunisia. Nimeni nu a anunţat însă vreun rezultat al tombolei respective.
În rest, linişte. Doar câţiva puşti învăţau cum să lovească oina. Câţiva puşti care au ajuns probabil, din întâmplare în parc. Nici o organizaţie pentru tineret nu era prezentă. Măcar pentru a-i aduce în parc pe cei cărora le era destinat evenimentul - tinerii.
Expoziţia de graffiti a mai animat spiritele. I-am recunoscut printre grafferi pe puştii care desenează ilegal pe garniturile de metrou.
După câteva live-uri mă refugiez în maşină. Un domn vine şi se prezintă. E din partea organizatorilor. El a organizat concertul, îmi spune. Aha. Şi cine cântă, îl întreb. Nu ştiu, îmi răspunde dar mă duc să vă caut un program. Halal organizare!
După-amiază câţiva puşti se dau în spectacol. Un spectacol doar al lor. Neorganizat de nimeni. Aleargă pe skateboard, sar şi îşi arată fiecare dibăcia. Câţiva stropi de ploaie. Pleacă şi puştii.
În parc, nu mai e aproape nimeni. Cortul Jandarmeriei e dezmembrat. Scena pentru spectacol e în sfârşit gata. Organizatorii se plâng artiştilor că parcul e gol. Mă întreb de ce, oare? Pentru că tinerii rămaşi în Bucureşti nu ştiu probabil că în Herăstrău a fost organizat un spectacol pentru ei! Un spectacol care a costat bani grei. Manifestările din toată ţara pentru Ziua Tineretului au costat potrivit organizatorilor peste 4 miliarde de lei vechi. Bani duşi pe apa sâmbetei după părerea mea.
Spectacolul începe cu o întârziere de o jumătate de oră. În parc de abia dacă s-au strâns 20 de tineri. Artiştii cântă, doar au fost plătiţi pentru asta. Imaginea mi se pare dezolantă. Să organizezi o zi a tinerilor, fără tineri.
Trist. Bilă neagră pentru Autoritatea Naţională pentru Tineret.

Niciun comentariu: