20 august, 2008

Impresii de vacanţă

Am revenit din concediu. Vacanţa a trecut repede, repede. Cum ar fi putut fi altfel?
Am reuşit să îmi văd prietenii din Sfântu Gheorghe şi să dau o fugă până la Târgovişte unde am urcat în Turnul Chindiei şi am vizitat Biserica Stelea. Frumoasă biserică! La fel şi Mănăstirea Dealu care poartă hramul Sfântului Nicolae.
Apoi am plecat în Turcia. Anul acesta am ales Marmaris. Nu am vrut staţiunea asta din prima, dar am ajuns acolo printr-un context de împrejurări.
Între Grecia şi Turcia, Grecia rămâne în topul preferinţelor.
În concediu m-am simţit bine, dar în Turcia nu vreau să mă întorc. Poate doar să dau o fugă până la Istanbul.
E greşită impresia că Turcia e ieftină. Am cheltuit mai mulţi bani decât anul trecut în Grecia. Nu ştiu mie nu îmi place firea turcilor, care caută să te fure la fiecare pas. Chiar şi la casele de schimb valutar. Eu nu suport negocierea la fiecare chilipir. Să stai să te târguieşti ca la uşa cortului. Mulţi spun că adoră asta, mie nu îmi place şi pace.
Servicii. Aşa şi aşa. Cele patru stele de la hotel au fost de fapt vreo trei. Hotelul arăta bine. Dar prosoapele erau schimbate o dată la două zile, la masă trebuia să-ţi păstrezi tacâmurile pentru a mânca desertul, că altele nu mai găseai, iar pentru băuturile răcoritoare găseai doar pahare de unică folosinţă.
Cât despre mâncare... Nu era prea variată. Adică mi-ar fi plăcut să găsesc mai multă îngheţată, mai multe fructe şi bineînţeles, mai multe dulciuri. Culmea e că eu am fost mulţumită în mare, dar dacă ar fi să mă gândesc la patru stele mă aşteptam totuşi la alte condiţii.
Plaja foarte îngustă. Dar curată. Apa la fel. La ieşire de pe plajă te puteai spăla pe picioare. Băuturile îţi erau aduse la şezlong, bilă albă din punctul acesta de vedere.
Ce am admirat. Turcii ştiu să facă bani din orice. Cred că, dacă ar putea ţi-ar vinde şi aerul pe care îl respiri. Te iau de pe stradă şi te conving să mergi în excursii. Turismul e bine pus la punct. Pentru orice excursie eşti luat cu un fel de titicar, direct de la hotel şi returul îţi este deasemenea, asigurat.
Asta mi-a plăcut. Că am făcut excursii. Am fost la Efes, unde siturile antice s-au păstrat exemplar. Am văzut şi Casa Fecioarei Maria unde se presupune că aceasta şi-a petrecut ultimii ani din viaţă.
O zi am stat în insula Rodos. Nu mă întrebaţi de ce, dar când am păşit pe tărâm grecesc am simţit aşa o bucurie nemărginită. Mie îmi place Grecia şi gata. Cu clădirile ei ca laptele şi florile curgătoare în culori ţipătoare.
În Rodos am hoinărit în cetatea veche. Am aruncat un ochi la suveniruri şi am cedat în faţa unor sandale aurii :) .
De zece stele a fost însă baia turcească din Marmaris. Doamne, cât de mult mi-a plăcut. Mi-era teamă de saună, în general mi se face rău de la căldură, dar alternanţa cu duşurile reci, peeling-ul şi masajul cu spumă sau cu ulei relaxant au făcut toţi banii.
Ne-am desfătat la "hamam" cum i se spune în prima şi în ultima zi. Am căutat să văd dacă nu există baie turcească în Bucureşti, dar până acum nu am găsit una.
În rest, foarte relaxantă a fost plimbarea de o zi cu barca, în largul mării. Am făcut plajă, am văzut insule exclusiviste şi ne-am bălăcit în mijlocul apei. O mare în culori unice din care am reţinut strălucirea azurului şi tenta de smoală, gen cerneală.
Pentru cei care aleg zona Marmaris pentru vacanţă îi sfătuiesc să meargă mai bine în Icemeler, o staţiune aflată la câţiva kilometri apropiere. Mult mai luxoasă şi cu un peisaj mai atrăgător - muntele se înalţă din mare, iar în larg eşti fascinat de crestele ascuţite de pe o insulă.
O vizită în Turcia merită însă pentru hainele de piele şi pentru bijuterii. În centrul de piele, turcii ceva mai stilaţi au un mod de a vinde prin care ar putea da lecţii multor comercianţi de la noi.
Cam asta am făcut în concediu. La toate se adaugă şi o vizită scurtă la Alba, la o nuntă şi un parastas. Amândouă în aceiaşi zi.
Deja mă gândesc la destinaţii pentru următoarea vacanţă.

11 comentarii:

adi spunea...

Doar atat la AB? O nunta si un parastas? Oricum, bine ai revenit printre..."albanezii" ce vietuiesc prin Bucuresti! Caldura mare!!!

Nicoleta Țintea spunea...

Da. Totul a fost pe repede inainte. Dar acesta e ritmul, deja m-am obisnuit. As fi vrut sa stau cateva zile acasa, dar nu a fost timp. Si asta pentru ca a trebuit sa decalez plecarea in Turcia, cu cateva zile pentru ca nu am gasit charter.

Oricum pana la urma totul e bine cand se termina cu bine, nu?

Anonim spunea...

Pentru cei dintre dvs. interesati de subiect am finalizat selectarea celor mai exotice si reprezentative imagini de la editia 2008 (in curs) a Olimpiadei desfasurate in Beijing.

http://sorinplaton.wordpress.com/2008/08/13/olimpiada-zodiei-dragonului/

Enjoy!

Anonim spunea...

Salut, am ajuns la blogul tau cautand impresii din vacanta in Turcia. Am vazut lucruri chiar interesante, pentru care as vrea sa mentionez blogul pe site-ul meu, dedicat in intregime acestui subiect, vacantelor, www.AmFostAcolo.ro, in sectiunea Turcia - "Blog Vacanta". Daca consideri util ca blogul tau sa apara acolo, te rog contacteaza-ma pe adresa de mail cornel [-@-] amfostacolo.ro.

Cadouri spunea...

Intr-adevar Turcia este o destinatie unde nu te plictisesti.
Nu sunt de acord cu faptul ca turcii cauta sa te fure ci mai degraba stiu foarte bine cum sa faca negot , iar despre mancare eu cel putin am avut parte de cea mai variata mancare in Turcia

Anonim spunea...

Fantastic blog I loved reading your information

[url=http://partyopedia.com]birthday party supplies[/url]

Anonim spunea...

You made some good points there. I managed a look for to the subject and found most folks will agree along with your website.

Anonim spunea...

organizari nunti , arnjamente florale, invitati nunta, decorare salon nunta

Roxandrei spunea...

Turcia este o destinatie ieftina in care ai totul all inclusive. Ce ti-ai putea dori mai mult?
Daca tot vorbim de vacante am placerea sa te invit sa participi la concursul organizat de noi in care poti castiga premii in valoare de 300 de lei. Tot ce trebuie sa faci este sa ne lasi un comentariu cu o vacanta pe care nu o vei uita niciodata.

anonim spunea...

este adevarat totul?

Nicoleta Țintea spunea...

Adică?