11 decembrie, 2007

Caut canapea. "Găsitorului" ofer recompensă...

În căutarea canapelei perfecte.
De câteva luni, vreo trei mai exact caut o canapea. În puţinul meu timp liber mă înarmez cu răbdare şi o iau hai-hui prin magazine. Am consultat reviste, cataloage, am ascultat sfaturile prietenilor.
Recunosc, nici cu mine nu e de glumit. Pentru că sunt foarte nehotărâtă.
Până acum am fost de vreo trei ori în Ikea. Am privit, am analizat. Nu îmi plac canapelele de acolo şi pace. Într-o duminică mi-am consumat toată energia şi am colindat halele cu mobilă din cartierul Ghencea. Canapelele care îmi plac sunt fie prea scumpe, fie nu sunt extensibile. Am găsit una într-un colţ dar nu se potrivea culoarea. Era vişinie cu portocaliu. Avea două perne mari, cu flori. Am aflat că se fabrică la Sibiu. Dar nu se poate face comandă pentru simplul motiv, că vânzătoarea nu primise codurile pentru culori. Următoarele săptămâni am sunat-o constant. "Nu am primit, nu avem, nu ştiu!".
Să fie lesne de înţeles, canapeaua perfectă trebuie să facă faţă unei provocări - trei pereţi plus un tavan, sunt portocalii spre cărămiziu iar unul e ciclam.
Aşa. Următorul popas l-am făcut la Eurocanapele. Modele cât de cât acceptabile dar materiale oribile. Înflorate.
A urmat Elvila. Majoritatea modelelor sunt bătrânicioase. Două modele m-au atras cât de cât. M-am învârtit în jur lor, le-am extins, m-am sucit, m-am învârtit până la urmă am plecat cu mâna în buzunar.
Am căutat şi în Alba-Iulia. E un magazin care se numeşte Ambient şi e deschis numai în Ardeal. Am găsit ceva, ciclam cu portocaliu. Din păcate nu asigurau transport în Capitală.
La Staer am văzut un material mişto. Mi-ar fi plăcut. Era în degrade- ciclam deschis, portocaliu pal şi culoarea untului. Dar nu au canapele ci numai colţare. Iar eu nu vreau colţar.
Oricum nu am crezut că o nenorocită de canapea îmi poate consuma tone de energie.
Am vizitat şi câteva magazine de pe DN1. Pe fugă, înainte de a veni la serviciu.
Mi-am pus viaţa în pericol, am traversat neregulamentar şi mi-au căzut câteva plombe când am văzut preţurile - 5000- 6000 de euro o canapea.
Am consultat şi internetul. Dar şi câteva magazine din Pipera, plus Mobexpert.
Ieri m-am hotărât. Am dat iar o fugă în Ghencea să văd dacă nu cumva pot comanda acea canapea de care m-am îndrăgostit. Ajung la magazin. Acum, nu se mai iau deloc comenzi.
Am banii în buzunar aşa că nu mă dau bătută. Merg la Elvila. Sunt hotărâtă să comand canapeaua pe care am zărit-o acum câteva luni. Trebuie să fie acolo. O găsesc prăfuită într-un colţ. E deja uzată de la fundurile clienţilor care au probat salteaua. Mă uit la ea. Mă decid. Chiar dacă spătarul se cam zgâlţâie. Aleg o culoare deschisă ca să nu mai fac eforturi cromatice şi să nu fiu nevoită să schimb canapeaua o dată cu zugrăveala. Vânzătoarea îmi dă un mănunchi de bucăţi de materiale. Îmi spune că oricum, canapeaua e gata pe la sfârşitul lunii ianuarie. "Nu-i nimic", zic. Oricum am aşteptat câteva luni. Aleg culoarea. "Îmi pare rău! Dar materialul ăsta nu îl avem pe stoc". "Da, dar e în mănunchiul pe care îl ţin în braţe". "Poate vreţi s-o luaţi pe cea expusă". "Nu, nu vreau o canapea murdară!"."Avem dacă vreţi una albastră şi una portocalie". Ce să-i spun? Că albastru nu merge cu ciclam?

Deocamdată nu am canapea. Dar mi s-a spus să mai sun, poate primesc cei de la Elvila materialul în stoc. Mai am o speranţă....

7 comentarii:

Adela Stan spunea...

Iti recomand magazinul de mobila de pe Splaiul Independentei, chiar pe colt cu Strada Franceza. Majoritatea articolelor sunt kitschioase dar, cu rabdare si atentie, se poate gasi si ceva dragut, ratacit in vreun colt al show-room-ului, cu toate ca e prea mult spus asa. Magazinul are parter si un etaj (mobila de la etaj arata mai bine). Incearca, n-ai nimic de pierdut!

Nicoleta Țintea spunea...

Voi incerca si acolo. Mersi

maria spunea...

offf, vai de capul tau...pe mine partea cu mobilatul m-a terminat mai ceva ca alesul casei. eu in locul tau as cumpara una care imi place ca model idfierent de tapiserie si dupa aia i-as face husa. de exemplu la linea oro, pe calea victoriei au ARMATE de modele. si cauti un tapiter bun si gata. ia vezi, cine stie poate merge asa

Nicoleta Țintea spunea...

@maria

Multumesc pentru idee. Voi merge si până acolo.

Culmea e că nu îmi mai place aproape nimic din ce am ales până acum...

Poate doar mobila din bucătărie. În rest patul din dormitor mi se pare prea înalt (că are sertare), comoda de televizor prea joasă şi tot aşa.

Cea mai mare problemă o am cu parchetul de culoarea închisă.
Mi-a mâncat ficatul:)

Pe lângă faptul că l-au zgâriat meşterii am încercat să-l "repar" cu ceară de parchet. Rezultatul - un dezastru - s-a pătat peste tot.

Aşa că acum fac proiecte imaginare - mă gândesc ce parchet îmi pun la următoarea zugrăveală.

Am la ce să mă gândesc în anii următori:)

maria spunea...

si eu mi-am pus parchet inchis la dormitor, cu toate ca toti imi spuneau sa nu fac asta. calmeaza-te
si eu ma gindesc la urmatoarea casa deja....in asta stau de 2 luni

Anonim spunea...

euromobila
GtR

Nicoleta Țintea spunea...

Sincer şi eu mă gândesc la viitoarea casă....

Oricum până o termin de plătit pe asta probabil că mă voi pensiona...

La pensie voi avea mai mult timp pentru decorat, pentru găsit mobilă ....glumesc....

Sunt fericită în căsuţa mea, doar că sunt eu cârcotaşă din fire şi văd toate imperfecţiunile....