24 ianuarie, 2008

Ani de liceu

Anul acesta se împlinesc 10 ani de când am terminat liceul. De câteva zile sunt animată de ideea reîntâlnirii cu foştii mei colegi de liceu. Cei mai creativi au trântit deja un blog, unde putem dezbate pe marginea întâlnirii.
Sincer, de abia aştept să mă întâlnesc cu foştii colegi. De când vorbim despre asta m-a apucat nostalgia. Mai ales că am reluat legătura cu unii dintre ei, despre care nu mai ştiam nimic, de 10 ani. Mă gândesc la vremurile din liceu. Nu m-am putut bucura prea mult de libertate pe atunci, dar am trăit vremuri frumoase alături de colegi. Nu pot să spun că am fost uniţi.
Firi de artişti am fost dezbinaţi chiar de doi profesori, pe la începutul clasei a X-a. Bătălia se ducea pe plan artistic. Practic, jumătate eram susţinătorii unei profe de pictură, care terminase la Cluj şi care ne dezvolta simţul artei abstracte.
Cealaltă jumătate devenise fidelă unui prof care a dat de 10 ori la facultate, şi în final a şi reuşit. Terminase Academia de Arte de la Bucureşti, ca elev al profesorului Paştina. Omul promova un stil care se apropia pe undeva de cel impresionist. În fine, o dădea într-una cu peisajul, cu lumina şi umbra.
Noi eram nişte copii proşti dacă stau să mă gândesc acum, prinşi între orgoliile mărunte ale unor oameni talentaţi. Până la urma era destul loc şi pentru trăiri abstracte şi pentru cele peisagistico- lirice. Numai că, de dragul celor doi profi departamentul de pictură s-a rupt în două - pictură şi grafică pictură. Adică tot pictură. Unii lucrau abstract şi făceau pictură cu profa care terminase la Cluj iar restul, denumiţi "mârziştii" după numele mentorului (să mă ierte acum, toţi cei de atunci) îşi petreceau weekend-urile în mijlocul naturii încercând să suprindă lumina pe pânză.
În fine, noi nu ne uram dar preferinţele artistice şi-au pus amprenta şi asupra relaţiilor dintre noi.
Viaţa de liceu a fost frumoasă. Eu am intrat la Liceul de Arte încă din clasa a opta. Eram răzvrătiţi prin esenţă şi ţin minte că îi exasperam pe toţi profesorii cu ideile noastre non-conformiste.
Într-a opta, diringintă ne-a fost profa de fizică. Când i-am comunicat că noi vrem să facem banchetul la un bar din localitate am oripilat-o.
De pomină rămâne excursia de la Bazna, de lângă Mediaş. Eram o mână de copii demenţi. Unul dintre băieţi a organizat singur excursia. Am luat cu noi o profă de engleză din liecu, mai mult de ochii lumii. Nici măcar nu ne preda nouă. Când a văzut cât suntem de nebuni a plecat femeia din excursie şi ne-a lăsat singuri.
Ţin minte că noaptea am mers într-o discotecă unde clienţii aveau 40+. Noi aveam 14-15. Şi ni se părea că lumea e a noastră. În noaptea aia, camerele în care ne-am cazat, au fost devastate. Nu ştim de cine. Dar ştiu că poliţiştii au trimis o hârtie la liceu şi s-a făcut mare tam-tam.
Nici nu ştiu. Sunt atâtea amintiri. Multe ore ni le-am petrecut la "MIŞU", o dugheană de lângă liceu. O dată ne-am ascuns toţi într-un beci de lângă atelierele de pictură. Am luat lumânări de la biserică şi
le-am aprins acolo, pentru a avea lumină. Am stat de vorbă. Am citit poezii. Nu am făcut nimic. Dar ni se părea interesant.
Bucurii tâmpite.
Oricum viaţa era frumoasă printre culori. Pictam, desenam şi restul nu mai conta.
Cam jumătate dintre foştii colegi sunt plecaţi în străinătate. Sper să se întoarcă pentru întâlnire.

10 comentarii:

Carina spunea...

Ce dragut ca urmeaza sa va intalniti :) Chiar de curand vorbeam cu un fost coleg despre faptul ca noi mai avem de asteptat vreo 7 ani pana la intalnirea de 10 ani. Sigur ca ne vedem destul de des inca, insa ma intreb cum vor fi lucrurilke peste vreo 4 ani. Mai ales ca unii dintre noi deja s-au cam indepartat. Am fost o clasa unita si am tinut mult unii la altii. Si noi ca si colegi, dar si la profesori.

Nicoleta Țintea spunea...

La noi au apărut destul de multe schimbări.

Unii s-au căsătorit şi au şi divorţat, alţii au făcut copii, unii s-au făcut oameni de afaceri, fiecare şi-a încercat norocul în felul lui.

Eu nu am fost prea apropiată de colegii de facultate. Am stat foarte puţin la şcoală, lucram şi prin urmare nu am prea avut timp de relaţii. Am păstrat legătura doar cu câteva fete.

gEORGE bODOCAN spunea...

eu am facut excursia aia si am luat 7 sau 8 la purtare.:))....dar v-ati distrat stiu eu ..:)). eu zic ca am avut cei mai frumosi ani...acolo in beci, la "mishu" sau la club..sau chiar la scoala...in ateliere...iar de uniti..am fost zic eu din moment ce acum ne cautam toti in draci sa facem intalnirea:)si e doar ianuarie...hai ca o sa fie frumos...am vorbit cu georgia si cauta ia sala.:))pup

gEORGE bODOCAN spunea...

doamne cum am scris...:)))....gata ca ,ma re-ardelenesc rau..cica "cauta ia" rectific cauta ea..bravo george:)),,,paaaaa

Nicoleta Țintea spunea...

Da. Ai luat sapte la purtare?
Nu stiam. Aflu noutati.

Stiam că tu ai organizat, dar nu vroiam să divulg:)

Oricum îmi amintesc. Multe. Din excursia aceea.

Asta era ideea, chiar dacă nu am fost uniţi eu cred că am ţinut unii la alţii. Nu?

PECHETTA spunea...

ce draguuuuuuuuut! mor de invidie! la mine nu s-a organizat intalnirea de 10 ani şi mi-e ciudă! tare aş vrea să ştiu ce mai fac colegii mei de liceu! doar pe vreo 5 i-am mai văzut de atunci...

georgia spunea...

Abia astept sa ne intalnim...oricum am dedus din discutii ca eu ar cam trebui sa ma implic "ceva "mai mult in organizare avand in vedere ca voi sunteti prin toate partile tarii sau ale lumii...si eu am ramas tot aici...in Alba.
Te pup si da-mi un telefon cand ai timp pentru ca mi-e dor de tine:)))

Nicoleta Țintea spunea...

@pechetta
Eu am pastrat legătura cu câţiva dintre ei. Oricum zilele acestea am început să ne reunim, să facem schimb de id-uri de mess, să facem schimb de informaţii.

Despre mulţi nici eu nu mai ştiu nimic, iar pe unii chiar nu i-am mai văzut de când a sunat ultimul clopoţel.

De abia aştept însă să-i revăd.

Nicoleta Țintea spunea...

@georgia

Da, Georgi eu asa cred ca ar trebui sa te implici ceva mai mult. De fapt ar fi bine. Sincer eu nu am pretentii nici la sala, nici la meniu, la nimic. Tot ce vreau e sa ne revedem, sa vorbim, sa vedem cum au trecut toti acesti ani.

Te pup si promit sa sun.

gigi spunea...

Cum pot sa i-au legatura cu fosti colegi, generatia 1980-1984 de la liceul Tudor Vianu(fost dr. Petru Groza),din Bucuresti.


contact:marinescu_gigi2008@yahoo.com