09 aprilie, 2012

În vizită la centrul social Sfinții Arhangheli Mihail și Gavriil din Giurgiu


Nu știu cum să descriu această zi. Este genul acela de zi în care trăiești cu impresia că tu dăruiești, dar de fapt tu ești cel care primești. Am petrecut o zi superbă la Centrul Social Sfinții Arhangheli Mihail și Gavriil din Giurgiu. Soția părintelui de la Glodeanu a fost cea care a propus să mergem acolo. Și mă bucur mult că am făcut această vizită. Am văzut la prietenii de la Fundația Arsenie Boca o listă cu nevoile din centru.
E suficient să te uiți pe listă ca să realizezi că aici e mereu nevoie de ajutor. Și că orice dar este binevenit. Un bec, o perdea, o canapea, un dulap, o conservă, un săpun, un șampon, o carte de colorat. Fiecare dar își găsește locul într-o familie extinsă, în care mamele bătute de soți au primit o viață nouă. O șansă pentru ele, dar mai ales pentru copiii lor.

Am primit cu bucurie tot ce s-a întâmplat în ultima săptămână. Fiecare telefon, întâlnire, fiecare dar. Știu sigur că toate au un rost. Într-un timp foarte scurt (o săptămână) s-au prins în horă foarte mulți prieteni. Tuturor vreau să le mulțumesc.

Problemele tehnice cum le spun eu (cele legate de transport, organizare etc) s-au rezolvat repede. Am primit ajutoare, slavă Domnului și totul a mers ca pe roate.

În mica excursie de-o zi au fost cu noi părintele de la Glodeanu cu soția, Carmen, Paul, Sorina, Sabin, Adriana, Leocadia, Nicu și Dan. Si Alex. Bineinteles. :)

Când am ajuns la Giurgiu copiii din centru dormeau. Am descărcat darurile. Si am stat două ore bune, sau poate mai multe, de vorbă cu părintele Valentin. Părintele ne-a primit cu multă dragoste și ne-a mângâiat sufletele cu sfaturile sale duhovnicești. Apoi am vizitat centrul. Doar câțiva dintre copii se treziseră.

Pe hol am întâlnit-o pe Mariana. Are trei copii. Pe cel mai mic îl cheamă Alin. Are doi ani și jumătate. Mariana îl ține în brațe. Copilul, trezit din somn se lasă alene pe umărul mamei în semn de alint. Are ochii mari și un păr blond, ușor cârlionțat. Mariana ne povestește că este de patru luni la părintele. Bărbatul ei a dat-o afară din casă, chiar de Sfântul Nicolae, anul trecut. Când se puneau dulciurile în ghetuțe, adaugă Mariana. A dormit la o rudă iar a doua zi, un om bun a adus-o în centru. Nu o să uite niciodată cât de frumos a fost aici de Crăciun! Și câte au avut pe masă. În viața ei nu au avut atâtea copiii săi, îmi povesteste femeia în timp ce se uită zâmbind într-un punct fix, de parcă retrăiește iar, aievea, fericirea din acele zile. Mariana îmi spune că bărbatul ei era violent. Că o bătea mereu. Pe ea și pe copii. Când Alin avea doar cinci luni a dat-o iar afară din casă. Câteva luni, Mariana a trăit cu cei trei copii într-o mașină părăsită. Din mila oamenilor. Aici, la părintele e fericită.

La discuția cu Mariana ne asistă o fetiță blondă. Are în jur de 9 ani. O întreb unde este mama ei. Îmi răspunde pe nerăsuflate că nu are mamă. Apoi adaugă. Am, dar e plecată în străinătate.

Ziua s-a încheiat cu o vizită la Mănăstirea Sfântul Ioan Rusul, care se află la doi pași de centrul social. În această mănăstire se găsește o părticică din moaștele Sfântului Ioan Rusul, grabnic ajutător pentru cei care se află în suferință. La fel ca Sfântul Nectarie, Sfântul Ioan Rusul este cunoscut ca vindecător, în special de cancer.

Revenind la vizita din centrul social vreau să le mulțumesc tuturor celor care au făcut posibilă această vizită în zi de sărbătoare. Celor care au contribuit, celor care au venit cu noi, celor care au trimis daruri.

Am făcut un scurt bilant al darurilor.

HAINE SI JUCĂRII: haine şi jucării diverse (6 saci mari, 1 sac mediu), haine adulţi (3 pungi medii), haine copii (1 pungă mare, tip supermarket, 1 pungă medie, 2 pungi mici), încălţăminte copii (1 pungă mică), încăltaminte adult (1 pungă).

ALIMENTE: 36 kg de făină, 2 pungi mari tip supermarket cu alimente neperisabile (orez, paste, fulgi de porumb, ulei, cereale, conserve diverse), 1 pungă mare cu dulciuri (eugenii, ouă mici de ciocolată),

DIVERSE: o maşină de spălat automată second hand, o lustră, medicamente, detergent.

BANI: 300 RON pe care i-am lăsat părintelui cu acatiste.

La lista de mai sus se adaugă foarte multe alimente care au fost cumpărate de Ela Crăciun, sotul ei si de prietenii lor. Alimentele au fost aduse direct cu dubita si nu le-am inventariat dar se pot vedea în fotografii (câtiva saci cu cartofi, ceapă, usturoi, zacuscă, conserve, zahăr, fursecuri, 50 de cozonaci, o cutie cu banane, ulei etc).

MULTUMESC:

părintelui Marian Tudor din Glodeanu şi soţiei sale, Valentina Tudor, Elei si lui Alex Crăciun si prietenilor lor, lui Nicu Păun, lui Dan, Danielei Stroescu şi prietenilor săi, Dianei, lui Andrei şi Iulianei Cristescu, lui Costi Badea, Monicăi Nicoleta Dinu, Sorinei Vână, lui Sabin Chiscan, Adrianei Dumitru, Adelei, lui Ionuţ şi lui David Stan, Alinei şi lui Cătălin Dobre, Danielei Costin, Laurei Anton, Andreei Rusu şi lui Iulian Chitu, Danei Puşcoci, Roxanei Toma, Alexandrei şi lui Cătălin Grigore, Cristinei Demetrescu, lui Carmen Iancu şi lui Paul Coadă, Roxanei Chirilă si sotului său, Leocadiei Tonitza, Adrianei Popescu.

Cei care vor să trimită luna aceasta ceva copiilor din centrul părintelui Valentin pot lua legătura cu Simona Şandru, de la Fundatia Arsenie Boca la telefon 0724 332 389 sau pe e-mail, sandrusimona@yahoo.com. Prietenii de la fundatie vor merge la Giurgiu pe 21 aprilie.

Pentru alte detalii puteti să-l sunati pe părintele Valentin: 0762656077

Vă multumesc tuturor!

Un comentariu:

Iuliana spunea...

Ce bucurie, atat pe cei care au primit darurile, cat si pentru voi, OAMENI MINUNATI! Dumnezeu sa va rasplateasca!

De abia astept sa ajung si eu la Sf.Ioan Rusul!

Pupici si imbratisari!