02 august, 2007

Imagini în culori

Am început să gândesc din nou în culori. Zilele astea m-am uitat obsesiv, prin reviste. De decoraţiuni interioare. Am acum un vraf imens lângă pat. Azi noapte mai aveam puţin şi renunţam de tot la somn.
Am câteva obsesii. Cromatice. Mov. E greu de definit culoarea. Lila romantic de fapt. Uşor grizat. Gen frescă. Hmmm. Mi-ar plăcea.
Movuliul e urmat de portocaliu. Puternic. Ţipător.
Pe următoarele locuri e bătaie. Galben. În combinaţie cu gri. Galben strident. Ca petala de floarea soarelui. Galben. Galben cu ocru. Galben cu gri. Galben cu portocaliu. Apoi...verde. Praz. Vesel ca o dimineaţă. Debordant. Energie.
Mai am. Şi altele. În top. În special combinaţii. Albastru pal cu maro roşiatic. Vişină putredă cu bej. Şi aşa mai departe.
E frumos să gândeşti în culori. Am uitat cum e. De când mă uit prin reviste tânjesc tot mai mult după o paletă de culori. După culori aruncate pe pânză. După pictură şi artă. După muzee şi expoziţii. După frumos.

3 comentarii:

OANA DESPA spunea...

eu gandesc doar in roz. :)

mitica spunea...

@oana: Eu ar trebui sa gandesc doar in bleu, nu? Roz la fete, bleu la baieti!... In ultima vreme vad ca se poarta rau al dracu' discutiile despre culori. Ne intoarcem la testele de personalitate ca sa vedem fiecare despre noi ce ne spun preferintele fata de culori? Cinstit? M-am saturat de testele astea. Pur si simplu imi plac culorile. Ca si nonculorile. Mai bine zis imi place imaginea, vizualul, cu contraste si afinitati. Psihologii au zis ca am tendinta contradictiei, sau ca sunt instabil, sau prea dur, sau prea afectat (dupa cum au interpretat preferintele fata de culori). Si-am intrebat: si cu asta, ce-i? Pai, nimic, ce sa fie!... Astazi sunt pe opozitie, maine pe asociere... E dreptul nostru, al fiecaruia de a ne exprima intr-un fel. Dupa toanele de moment, sau din orice alt motiv.
Asa ca...
Daca tu gandesti in roz, probabil ti-e gandul la flamingo..., sau funditele copilarie..., sau...

Nicoleta Țintea spunea...

@oana
Am văzut nişte interioare roz, în reviste, mortale. Mi-au plăcut la nebunie. Iniţial rozul mi se părea deplasat. Dar nu. Totul depinde de combinaţie. De cum vezi lucrurile. De cum ştii să le pui în valoare.

@mitica
eu cred că şi psihologii sunt uşor nebuni. Dacă e să ne luăm după fiecare...nu ştiu unde am ajunge. Fiecare lucru ar însemna ceva, fiecare vis, fiecare culoare preferată. Unele lucrurile trebuie să le iei pur şi simplu, aşa cum sunt. Deci dacă îţi place rozul nu cred că asta e o reminiscenţă din copilărie sau aşa mai departe.