15 octombrie, 2011

Ora de pictură

Pe la prânz m-am ridicat din pat și mi-am împrăștiat repede pe birou toate tuburile de culoare pe care le am în casă. Nu știam ce și nici de ce. Știam doar că trebuie să încep mai repede. În ultimii doi ani ar fi a treia sau a patra oară când mi se întâmplă.

Am pus câte puțin din fiecare culoare pe o paletă și am deschis o carte cu câteva fotografii ale unor tablouri realizate de pictori români.

De data asta voi merge până la capăt, nu mă mai opresc la jumătatea drumului. Asta mi-am spus. Am avut icoana cu Sfântul Arhanghel Mihail, mereu sub ochi. Asta mi-a dat încredere. Am început cu aripile. Cred că mi-am amintit că trăsăturile feței se lasă la final.

Mi-am ales culorile explodate direct din tub. Mov violent, albastru și puțin portocaliu. Eram sigură că voi reuși să pictez cu tușe rapide, un înger colorat. Așa îl vedeam eu în acel moment.

Treptat tușele s-au domolit. M-am calmat și după ce am făcut aripile cu albastru, apoi cu mov, apoi iar albastru, apoi cu roz și cu portocaliu pe alocuri am simțit că trebuie să îndulcesc puțin tonurile.

Apoi încă puțin. Și încă puțin. La final nu a mai fost pic de roz, mov, lila sau albastru. A rămas doar un Arhanghel. Arhanghelul Mihail.

7 comentarii:

Iuliana spunea...

Ce talent ai!!! Ce frumos a iesit!!! Fie ca Arhanghelul Mihail sa te ocroteasca mereu!

Nicoleta Țintea spunea...

Multumesc, Iulico!

Din păcate pictez foooooarte, foarte rar! Dar cred că de aceasta dată, Sfântul Arhanghel mi-a fost aproape.

fotograf nunti ioana spunea...

reusita

Danca Danela spunea...

Rar, dar cu binecuvantare! Rar cu indelunga infranare!E o icoana de care te poti apropia usor, chiar daca e putin sasiu , din cauza pacatelor noastre.Mi-a dat o buna dispozitie copilareasca privindu-l pe Sfantul Mihail in pictura ta.

Nicoleta Țintea spunea...

@Danela

Draga mea...bine ai revenit. Nu mi-am dat seama ca ar fi sasiu! Asa a iesit. Nasa mea spunea ca i se pare că seamană cu un alt sfânt. Nu stiu. Sunt sigura insa că eu am făcut doar ce mi-au soptit ingerasii.

Te imbratisez!

@Fotograf nunti Ioana

Multumesc.

Danca Danela spunea...

Seamana cu un Sfant Arhanghel , e foarte aproape de inima mea pictura dumitale.

Nicoleta Țintea spunea...

@Danela

Draga mea mă bucur dacă transmite ceva pictura. Eu una am fost surprinsă de modul în care a ieșit. Am avut multe reveniri până la forma finală.

Cel mai important moment mi s-a părut acela în care vroiam să închei dar tot aveam senzația că lipsește ceva. Uitasem să pun aura luminoasă.

Oricum mă bucur când reușesc să pictez pentru că mi se întâmplă foarte rar să intru în stare, iar talentul se pierde cu anii...