20 decembrie, 2010

Un fel de bilanț (I)

M-am întors aseară de la Mănăstirea Marcuş. Un loc care mi-a rămas în suflet. Și nu cred că-l voi desprinde prea curând de acolo.

Cel mai mult m-a impresionat bucuria din ochii copiilor abandonaţi de părinţi, dar salvaţi de "Mami", adică de Maica Stareţă Serafima, cea care are grijă de ei.

Mănăstirea Marcuş se află pe un deal, într-o poiană, departe de lume. Într-un loc ales parcă de Dumnezeu. Îngropaţi în nămeţi, într-o căsuţă de poveste trăiesc 11 copii. Cea mai mică este Maria. Are doar trei luni şi este foarte cuminte. Este şi cea mai iubită, pentru că surioarele ei mai mari o copleşesc cu atenţia lor, ori de câte ori au ocazia.

Toţi copiii sunt veseli şi foarte lipicioşi. Sunt bucuroşi când au musafiri şi te cheamă în jocul lor.

Au desfăcut cu multă încântare cadourile. Cu bucuria aceea pe care o aveam şi noi, când venea Moş Crăciun. Sala de mese s-a transformat pentru câteva clipe în împărăţia dulciurilor şi a jocurilor.

Aproape de când am intrat în casă o fetiţă brunetă, pe care o cheamă printr-o stranie coincidenţă, Nicoleta nu s-a dezlipit pe mine. M-a ţinut mereu de mână.

Am ieșit împreună și afară, la zăpadă. Am tras-o cu sania până când mânuţele ei mici
s-au făcut roşii ca focul. Mi-e frig pentru că nu am mănuşi, mi-a spus. Rămâi la noi, a adăugat. S-a trântit apoi în zăpada neatinsă şi râzând a dat mereu din mâini şi din picioare. Fac urme de îngeraşi, mi-a șoptit chicotind.

E greu să descriu toate senzaţiile pe care le-am trăit alături de copii.

Sunt frumoşi, sunt fericiţi şi crescuţi cu multă dăruire. Măicuţa Serafima le veghează fiecare pas. Nu ştiu de unde are aşa de multă energie, măicuţa. Cred că are ajutoare îngereşti şi doar rugăciunea o ajută să răzbească. Pentru că are griji destule. În fiecare zi se gândeşte cum va plăti salariile celor patru angajate, care stau în două schimburi cu copilele, fac mâncare, spală, fac curat. Apoi maica are de plătit lună de lună, încălzirea. Curentul. Apa şi celelalte cheltuieli. Şi întreținerea microbuzului de care depinde mersul la şcoală al fetelor. Şcoala se află cam la 3 km distanţă, iar iarna ar fi mult prea greu pentru copii să meargă pe jos, prin pădure. Iar la mănăstire e imposibil să ajungi dacă nu ai cauciucuri de iarnă.

La toate astea se adaugă şi alte griji. Mâncarea pentru 11 suflete, rechizitele, hainele.

E însă mereu cu zâmbetul pe buze şi are tot timpul un cuvânt bun pentru fiecare copil, pentru fiecare musafir. E ca o albinuţă care nu stă o clipă. Fără ea, copiii ar fi pierduţi.

Iar cei mici simt asta. O iubesc mult şi îi caută mereu prezenţa. O înconjoară ciorchine de câte ori o văd. Măicuţa e bună și blândă, dar ştie să fie fermă atunci când trebuie. Un om dintr-o bucată. Pentru care cuvântul înseamnă cuvânt. Un om care ştie ce înseamnă greutăţile. Care a clădit totul din nimic. Doar cu ajutorul lui Dumnezeu și al Maicii Domnului. Prin rugăciune şi multe sacrificii.

Dar răsplata este pe măsură. Profeţia părintelui Arsenie Boca s-a împlinit. În poiană cântă îngerii! Îi auzi la fiecare liturghie. Copiii de la Marcuş ştiu toate cântările din timpul slujbei. Rostesc fiecare rugăciune cu glasurile lor cristaline. Şi te lasă fără grai.

La Mănăstirea Marcuş am găsit un colţ de Rai. Un colț la care cu siguranță mă voi întoarce.

P.S 1. Îi mulțumesc Monicăi Liche, cea care a simțit că miracolul există. De la ea am aflat de copiii de la mănăstire după ce a inițiat pe facebook o campanie pentru a ajuta sufletele de la Marcuș. Mulțumesc tuturor celor care au adus bucurie copiilor de la mănăstire (Mariei și prietenilor ei, Roxanei, Teodorei, Simonei, Octaviei, Luizei, Doinei, Ancăi, Adinei, Andrei, Oanei și prietenei ei, Mihaelei, Gabrielei, Alexandrei, Ionelei, Marianei, Ioanei, Găbiței, Adelanei, Adrianei, Getei, lui Adelin, lui Petre, lui Fifi, lui Adi, lui Tavi, lui Bishop, lui Marius, lui Flori, lui George). Mă iertați dacă am omis pe cineva.

P.S 2 Pentru cei care vor să ajute acești copii se pot face donații în conturile:

Maica Stareță Serafima Mariana Comșa
ASOCIATIA DE BINEFACERE "SFANTA IUSTINAe"
Cod Fiscal: 14152220 Orfelinatul Sfintei Manastiri Marcus Loc. Marcus, jud. Covasna
Cont BCR - Sf. Gheorghe, nr. RO53RNCB0124009682180001
BCR codul SWIFT (BIC): RNCBROBUCV0 (!ultimul caracter este cifra zero)
Telefon Maica Stareta Serafima : 0740.095.480

Niciun comentariu: